1 shembull me dy mësime për arritjen e lumturisë, sipas Platonit.

Karrocieri dhe dy kuajt e tij

Në librin e tij të mësimeve, “The Phaedrus”, Platoni përdori monologë, drama dhe alegori për të shprehur idetë e tij të lumturisë. Alegoria e Platonit për Karrocierin dhe dy kuajt e tij është ndoshta mësimi i tij më i rëndësishëm se si të arrihet lumturia e brendshme.

Imagjinoni një karrocier që po mban kapistallin e dy kuajve ndërsa përpiqet të lëvizë karrocën e tij përgjatë një shtegu përpara. Njëri prej këtyre kuajve është një kalë i egër, i përshkruar nga Platoni si një “kafshë e shtrembër lëndë druri, i bërë gjithsesi… me ngjyrë të errët, me sy gri dhe ngjyrë të kuqe gjaku; bashkëshorti i pafytyrësisë dhe krenarisë, veshët e rrasur dhe i shurdhër, mezi i nënshtrohet kamxhikut dhe nxitjes. – Platoni, “The Phaedrus”

Kali i dytë është një kalë fisnik, është “i drejtë dhe i bërë pastër… ngjyra e tij është e bardhë dhe sytë e tij të errët; ai është një dashnor i nderit, i modestisë dhe i maturisë, dhe ndjekës i lavdisë së vërtetë; ai nuk ka nevojë për prekjen e kamxhikut, por udhëhiqet vetëm nga fjalët dhe këshillat.” – Platoni, “The Phaedrus”

Për pakënaqësinë e karrocierëve, kali i egër është më i interesuar për kënaqësitë e menjëhershme sesa për të ecur përpara, vazhdimisht i tunduar dhe i hutuar nga ushqimi, seksi, gjumi dhe dëshirat e tjera fizike. Ky kalë e bën të vështirë për karrocierin të udhëtojë me lehtësi.

Kali fisnik nga ana tjetër, i motivuar nga lavdia dhe fitorja, qëndron në rrugën e duhur siç është stërvitur. Sigurisht, ky kal ka edhe dëshira, tundime dhe emocione për t’u përballur, dhe ashtu si kali i egër, mund ta çojë karrocierin në rrugë të gabuar. Megjithatë, karrocieri ka futur zakone të mira dhe stërvitje për të ndihmuar kalin fisnik të shmangë shpërqendrimet. Për sa kohë që këto zakone të mira janë rrënjosur fort dhe natyrë e dytë pas kalit fisnik, ai do të gjejë kënaqësi të qëndrojë në rrugën e duhur dhe të udhëtojë përpara me lehtësi.

*

Kali i egër nuk mund të stërvitet, por mund të kontrollohet; Kali fisnik mund të stërvitet, por ka nevojë për arsyetim dhe zakone të mira.

Për Platonin, kali i egër përfaqëson kënaqësitë dhe orekset hedoniste që ndahen nga njerëzit dhe kafshët. Ky kalë nuk mund të stërvitet pasi ai thjesht vepron në mënyrë instinktive dhe asnjë sasi arsyeje apo racionaliteti nuk do ta largojë vëmendjen e tij nga tundimi. Në vend të kësaj, karrocieri duhet të jetë i mençur, duhet të shmangë të gjitha tundimet në rrugën e tij në mënyrë që të qëndrojë nën kontrollin e kalit të egër.

Kali fisnik përfaqëson mënyrën në të cilën ne mund të jetojmë një jetë të virtytshme, edhe kur emocionet dhe dëshirat mund të kërcënojnë të na hedhin jashtë udhës. Me sasinë e duhur të të kuptuarit dhe kultivimin e zakoneve të mira, ne mund të ecim përpara përgjatë rrugës sonë me lehtësi.

Platoni e pranon se është në natyrën tonë njerëzore të kemi mendime, dëshira dhe emocione kontradiktore, por ne mund ta stërvitim veten të kënaqemi me gjërat që na çojnë natyrshëm në rrugën e duhur.

Ndërsa karrocieri ecën përpara përgjatë shtegut të tij me dorën në çdo kali, ai duhet të kuptojë dy kuajt e tij dhe prirjet dhe dëshirat e tyre të brendshme. Ai duhet të kuptojë se çfarë mund t’i çojë ata në rrugë të gabuar ose t’i tërheqë në drejtime të ndryshme.

Vetëm me këtë njohuri ai mund të ecë përpara me kontroll, lehtësi dhe efikasitet. Me shpërqendrime jashtë syve dhe zakone të mira, karrocieri është në linjë me rrugën përpara dhe në këtë ai do të gjejë lumturinë.

Karrocieri dhe dy kuajt e tij thekson se qeniet njerëzore duhet të lundrojnë në botë me një ndjenjë kontrolli dhe reflektimi të brendshëm të mendjeve të tyre në mënyrë që të gjejnë lumturinë. Ne nuk mund t’i heqim tundimet tona instinktive dhe dëshirat ose emocionet tona natyrore, por mund të përpiqemi të bëjmë më të mirën për të shmangur gjërat që do të na tundojnë dhe na shpërqendrojnë, ndërkohë që kultivojmë zakone të mira për të na mbajtur në rrugën e duhur.

Pasi karrocieri, kali i egër dhe kali fisnik të bashkëpunojnë, ata nuk duhet të mbështeten vetëm në vullnetin ose kontrollin, rruga përpara do të jetë e natyrshme, e këndshme dhe e lehtë.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.